Lite kvällslitteratur för alla Elias fans.

God kväll alla läsare.
*
Som ni kanske vet är det här en blogg som sticker ut lite ur mängden. Just ikväll kommer den dock att sticka ut ännu lite mer. Ni frågar er själva varför, jo, för det här inlägget är skrivet mig, Richard Sefyrin Lund. Vem är jag då? Jag är jag, allt och inget, slutet och början, Alpha och Omega. Men det här inlägget ska inte handla om mig. Det ska handla om en fantastisk, ung man jag mötte för en lång tid sedan, en man som har kommit att förändra många människors liv, inte minst mitt, ni kallar honom för Elias Holm.
*
Första gången jag mötte Elias fick jag bilden av en person, mer känd och omtyckt än vad som tycks mänskligt. Efter att ha sett personer som känner honom reagera på hans närvaro insåg jag snabbt att det här är en person jag måste lära känna. Andra gången jag mötte Elias kom han till ett läger iklädd kostym (hel kostym, med skjorta, byxor, skor, hatt, allt), och jag minns att jag tänkte att det här verkligen är en besynnerlig, men ändå intrycksgivande person.
*
När jag på riktigt lärde känna Elias spenderade vi en vecka i Frankrike tillsammans, vi hade ett djupt samtal om livets alla mysterier och självklarheter, och efter det tror jag att vi båda kände att vi hade kommit varandra närmre. Sedan dess har vi träffats ungefär en gång i veckan, och jag vet att jag inte ljuger när jag säger att vi kommer att vara vänner mycket länge.
*
Elias är en person som är värd att beundra, värd att granska, då han har så många olika sidor, så många spontana idéer och tankar. Jag vet att vi alla kan lära oss något av att begrunda denna mycket speciella gestalt.
Elias är personen som kan börja sjunga en av sina egna låtar för personer han aldrig träffat förut. Personen som kan komma på idén att klä sig i en grön helkroppsdräkt.
/Richard Sefyrin Lund

Kommentarer
Postat av: Hej!

Hej! Jag tycker din blogg är toppen-bra.

2012-03-27 @ 19:32:24
URL: http://hej!.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0