Vendela Werme

Hej, Elias vackra blogg.
Vendela här. Vend, Vendis, Vendeluttan, kalla mig vad ni vill. Och läs min blogg.
Men - till saken - tänkte gästblogga här på BaB och det har inte varit enkelt att välja ämne kan jag berätta för er. Många personer inblandade, till slut fick jag ett vettigt ämne, hur bra feminism är egentligen, från Shaairee men jag kom på ett ännu bättre som jag dessutom kommer kunna uttrycka mina egna åsikter lite utförligare än i feminism-ämnet. 

Utseendets jäääääävla betydelse i samhället. Ja, man kommer längre om man är snygg. Inom allt. Allt annat är en lögn. Ba öh, "man behöver inte vara snygg för att vara en bra... mjölkbonde." Jo. Du skulle antingen fått mer respekt och högre förmåner om du var en snygg jävla mjölkbonde, okej? Inte för att det här faktumet är rättvist någonstans men det är bara en teori jag har. Som är riktigt sann, ni måste erkänna det. Om man kommer helt ny till en arbetsplats tillexempel är det ju större chans att man blir varmt välkomnad, uppmärksammad och hela den delen om man kommer in där alldeles snygg. 

Att se bra & fräsch ut är en sån sak som majoriteten av killar ser ner ganska mycket på. Eller ja, brudar måste hela tiden hålla sig så rena från onödigt hår och på det, MÅLA sina ansikten. Ansikten. Medan vissa grabbar inte ens "orkar" eller tänker på att fixa håret, tillexempel, på morgonen. Eller klä sig ordentligt. Lite effort skulle uppskattas. 

Fett äcklig text om man tänker efter, men lite är sant. Självklart menar jag ju inte mig själv när jag snackar om snygga människor som kommer långt pga det. Så snygg är jag inte. Hare gött, hej. 

Här är jag när jag lökar och spelar LoL på Inferno Online med en klubba i munnen.

Kommentarer
Postat av: nej

visste inte att du tyckte bill gates, och messi var super snygga. tror inte du riktigt tänkt igenom detta? seriöst jävla f12

2012-04-21 @ 14:59:41
Postat av: nej

kmr fan på fler icke snygga människor som är framgångsrika än tvärtom, helvette vad du å dina vänner isåfall är korkade

2012-04-21 @ 15:02:51
Postat av: nej

nice att man tar bort mina kommentarer också, om jag förklarar det lite snällare då? vendela, jag förstår vad du menar men det du säger är verkligen inte sant. de flesta framgångsrika människorna har blivit framgångsrika för att dem är bra på någonting. sen finns det dem som har blivit kändisar bara pga sitt utseende. men att säga att det inte spelar någon roll vilken branch man är i, det är utseendet som gör att man blir framgångrik. ja.. det är långt ifrån sant och jag tror inte du riktigt har tänkt igenom det här..

2012-04-21 @ 15:34:33
Postat av: dragonslayer1337

Som svar på Nej; lär dig framföra din åsikt utan att hata, det är faktiskt väldigt P:12igt att inte kunna göra det.



Som svar på inlägget, tycker jag det är ganska fel. Jag menar visst kan man få hinder om man ser ut som Susan Boyle, men nu kan vi utgå från att antingen ser man ut som Brad Pitt o Lord Snow hade ett barn eller om man ser fullkomligt normal ut.

Då lär det absolut inte vara några konstigheter, en normal VD vill inte ha några inkompetenta att göra ett jobb bara för de ser bra ut. Så utseendet kommer inte förbättra någons karriär, om inte de är modeller.



Dock kan ett utseende ha fördel inom media, inom sång och film. Men nu kan man heller inte bara vara snygg o helt plötsligt få en jävla massa jobb för det, se Tommy Wiseau.



O alla skådespelare som Brad Pitt o Lord Snow, visst de är snygga, men de är även bra på skådespela.



2012-04-21 @ 16:45:36
Postat av: nej

hata? asså helt seriöst, blir så jävla äcklad. Det här handlar inte om åsikter, det låter ju som en jävla nasse som skriver. att trycka ner människor å förklara att bara ett visst "folkslag" kmr bli framgångsrika är ju helt sjukt korkat. aldrig hört något så korkat i hela mitt liv. det här handlar inte om åsikter, denna tjej berättar nu i denna text att du, du, du, du kmr inte bli framgångsrik för du ser inte bra ut. herregud, asså man blir ju så jävla förbannad av dessa omogna 12 åringar som inte vet ett skit om samhället skall komma med sånthär skit

2012-04-21 @ 23:14:47
Postat av: nej

det är skillnad å säga "aa asså det är ju bra om man gör sig fin t.ex. duscha, lukta fräscht, vax" typ nått sånt simpelt. men hon säger ju helt att man SKA vara fin å det är ju ba helt cp. hon tänker väl bara på foto modeller och typ några skådisar med tanke på det iq hon verkar ha

2012-04-21 @ 23:17:37
Postat av: dragonslayer1337

Ja, hata. See below

"helvette vad du å dina vänner isåfall är korkade"

"seriöst jävla f12"



Läs igenom hennes inlägg istället för läsa varannan mening o dra slutsatser... Vafan fåru "att trycka ner människor å förklara att bara ett visst "folkslag" kmr bli framgångsrika är ju helt sjukt korkat. " hon sa snygga får bättre förutsättningar.



"det här handlar inte om åsikter" ehm.. jo? Hon skriver hennes åsikt, vad hon tror, du svarar med din åsikt om vad du tycker. Eller vafan menar du?



"denna tjej berättar nu i denna text att du, du, du, du kmr inte bli framgångsrik för du ser inte bra ut." Hon skrev aldrig att man inte kommer bli framgångsrik om man är ful. Hon skrev att man har lättare att bli framgånsrik om man är snygg...



"man blir ju så jävla förbannad av dessa omogna 12 åringar som inte vet ett skit om samhället skall komma med sånthär skit"

Nu blir jag inte förbannad, men jag känner en gnutta förakt. För folk som inte kan få fram sin åsikt utan behöva bli arg, folk som argumenterar innan de förstår ens vad i helvete de precis läste. Sen kan vi också ta upp folk som kallar andra f12:or, men kan inte strukturera en mening för 50 öre.

2012-04-22 @ 01:00:35
Postat av: lol

Han är ju världens rikaste man och extremt attraktiv.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/21/Carlos_Slim_moustache.jpg

2012-04-24 @ 18:20:00
Postat av: lol

http://www.forbes.com/billionaires/gallery/carlos-slim-helu

2012-04-26 @ 13:03:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0